GHID DE EVALUARE

Vă voi solicita informațiile necesare pentru a evalua proprietatea si a înțelege daca se incadreaza in marja de pret a zonei pentru proprietati asemanatoare. Ca punct de pornire, efectuez studii comparative în cartierul dumneavoastra. Va ofer informatii si sfaturi despre preturile imobilelor recent vândute si despre preturile la care sunt evaluate imobile similare si fac o analiza a proprietatilor care nu s-au vândut si care au fost retrase de pe piata. Locatia, suprafata/caracteristicile proprietatii, stilul arhitectonic, vechimea imobilului, starea fizica a acestuia, trasaturile particulare si îmbunatatirile recente vor fi luate în calcul în stabilirea pretului.

Pentru a analiza aceste date, am conceput o metoda unica intitulata Analiza Tendintelor Preturilor. Aceasta metoda este mai evoluata decât o Analiza Comparativa de Piata (CMA) obisnuita, luând în calcul si tendintele preturilor de pe piata locala. Prin intermediul metodei noastre, utilizez multi factori de piata care influenteaza pretul – inclusiv raportul cerere si oferta, starea economiei la nivel local si rata de apreciere a imobilelor – pentru a va putea ajuta sa determinati cel mai bun pret pentru imobilul dumneavoastra.

„Valoarea de piata” este suma estimata pentru care un activ ar putea fi schimbat la data evaluarii, intre un cumparator hotarat si un vanzator hotarat, intr-o tranzactie nepartinitoare, dupa un marketing adecvat si in care partile au actionat fiecare in cunostinta de cauza, prudent si fara constrangere.

Valoarea este un concept economic referitor la pretul cel mai probabil, convenit de cumparatorii si vanzatorii unui bun sau serviciu, disponibil pentru cumparare. Valoarea nu reprezinta o suma exacta, ci cel mai probabil pret care va fi platit pentru bunuri si servicii, la o anumita data.

Analiza

Procedura de evaluare in baza analizei de Piata Comparative:

Sunam proprietarii care vand in zona dumneavoastra
Sunam proprietarii care au vandut in zona dumneavoastra in ultimul an
Sunam agentiile imobiliare care au proprietati de vanzare in zona proprietatii
Analizam comparativ toate caracteristicile proprietatilor asemanatoare
Introducem datele comparative doar dupa trierea acestora pe baza comparatiei directe in raport cu proprietatea dumneavoastra.
Ce ati platit initial pentru proprietatea Dumneavoastra nu reflecta valoarea acesteia.
Suma de bani de care aveti nevoie in urma vanzarii nu reflecta valoarea proprietatii.
Ce credeti ca ar trebui sa valoreze nu influenteaza cu nimic valoarea reala a proprietatii Dumneavoastra.
Ce va spune vecinul ca pret de evaluare nu afecteaza valoarea reala a proprietatii Dumneavoastra.

O evaluare nu indica intotdeauna valoarea proprietatii Dumneavoastra, intr-o piata deschisa.

Valoarea proprietatii este determinata de ce este dispus sa va ofere un cumparator motivat si calificat, intr-o piata deschisa, bazandu-se pe valoarea ultimelor achizitii finalizate.

NU listati automat cu agentul care va promite cel mai mare pret de vanzare.

Primul pas este ca cei interesați sa vândă o proprietate, să pornească de la calcule și evaluarea zonei. Vanzatorul trebuie să înțeleagă că fiecare proprietate are o valoare de piață, mai mult decât o valoare emoțională. Astfel, comparând prețurile de vânzare de pe piață își pot da seama dacă valoarea respectivei proprietăți este una realistă. Acest tip de evaluare se poate face printr-o documentare cu ajutorul specialiștilor, fie ei agenți imobiliari bine informați, fie printr-o cercetare detaliată, prin intermediul unui raport de piață, și anume un raport investițional, ce ia în calcul foarte multe informații care nu sunt publice. De multe ori, a încerca să te descurci singur, te poate aduce în situația de a pierde bani. Mulți oameni cred că economisesc mai mult, neplătind un comision către un specialist care să-i poată consilia, însă pot ajunge să plătească mai mult pe o proprietate, al cărei preț final ar fi putut fi, cu ajutor specializat, chiar și cu 10% mai mic. Investitorii, în general, înțeleg foarte bine cât este de important să lucrezi cu un profesionist, care să te ghideze în a lua cele mai bune și mai profitabile decizii pe piața imobiliară.

Imobilele nu au un preț fix, iar valoarea lor nu este „bătuta-n cuie”. Mai degrabă valoarea unei proprietăți este o tinta mișcătoare, ceea ce face ca jocul vanzarilor de imobile sa fie asa de pasionant! (sau frustrant, depinde de perspectiva din care priviti). Ca vanzator sau cumparator, veti auzi doua preturi diferite : valoarea impozabila versus valoarea de piata. Care este oare diferenta?

Desi notiunile par similare, fiind vorba de valoarea unei proprietati, totusi sunt diferente intre cele doua: valoare impozabila este mai scazuta de obicei. Cele doua terminologii pentru pretul unei proprietati imobiliare sunt folosite in contexte diferite. Ar fi de dorit sa se elimine confuzia intre cele doua notiuni si sa fie folosit termenul corect in contextul potrivit.

Ce reprezinta valoarea de piata a unei proprietati?

Definitia tehnica a valorii de de piata este: „ cel mai probabil pret pe care o proprietate o poate obtine pe piata libera a tranzactiilor imobiliare”. Sau mai bine spus, „ este pretul pe care un cumparator este dispus sa-l plateasca pentru o proprietate, iar vanzatorul este dispus sa accepte.”

Agentii imobiliari sunt pregatiti sa indice valoarea de piata a unei proprietati , valoare care este conceputa dintr-un cumul de caracteristici, incluzand urmatoarele:

Caracteristici externe: aspectul exterior al casei, marimea terenului, stilul constructiei, disponibilitatea utilitatilor publice
Caracteristici interne: numarul si marimea camerelor, calitatea si conditia in care se gasesc utilitatile si constructia in sine, instalatiile sanitare, de incalzire si aer conditionat, eficienta energetica
Comparatii cu imobilele de acelasi tip si amplasament vandute in aceeasi zona
Cerere si oferta: ce numar de vanzatori si cumparatori se afla in aceasta zona
Locatie; ce avantaje ofera locatia imobilului? Scoli bune? Rata criminalitatii scazuta? Facilitati in apropiere: magazine, parcuri, farmacii, banci
Valoarea de piata a unui imobil este de obicei un punct important pentru negocierea pretului unei locuinte.

Ce este valoare impozabila a imobilului? Când încercăm sa intelegem valoarea impozabila a unui proprietati, ne intereseaza cine si cum evaluaeaza imobilul, fixand pretul proprietatii.

Notariatele au o grila proprie de evaluare a valorii unui imobil, in functie de diferiti factori( suprafata, locatie, vechime imobil). Grila notariala stabileste o valoare formala pentru imobil , valoare folosita la diferite operatiuni de vanzare, cumparare, inscriere pe rol fiscal la adiminstratiile locale in vederea stabilirii impozitului. De cele mai multe ori, aceasta valoare impozabila este mut mai scazuta ca valoarea de piata a imobilului.

Autoritatile locale vor stabili valoare impozitului in functie de aceasta cifra,a valorii impozabile a proprietatii. In final pretul de vanzare este cel generat de tranzactie, adica suma pentru care este vandut/cumparat imobilul, pret care convine ambelor parti, vanzatorul si cumparatorul.

BENEFICIILE EVALUARII CORECTE

VANZARE RAPIDA: pretul corect duce la o vanzare rapida, ceea ce inseamna costuri mai mici cu diferite taxe, impozite, asigurare, poate rate bancare si alte costuri de ingrijire.

MAI PUTIN DERANJ: Dupa cum stiti sau nu, pregatirea proprietatii pentru vizionari necesita timp si energie, la fel ca si mentinerea curateniei, aspect ce va pot afecta ritmul de viata. Pretul corect micsoreaza timpul de vanzare.

INTERES MARIT DE LA AGENTII IMOBILIARI: Cand agentii imobiliari sunt incantati de o proprietate datorita faptului ca este vandabila, fac eforturi speciale pentru a intra in contact cu toti clientii potentiali, facand vizionari mult mai des datorita faptului ca ei CRED in succesul unei tranzactii apropiate.

EXPUNEREA CATRE MAI MULTI CUMPARATORI: Listarea
proprietatii la un pret corect va largi orizontul cumparatorilor eligibili, datorita faptului ca acestia se vor incadra in pret.

RASPUNS MAI BUN IN URMA PROMOVARII: Apelurile
cumparatorilor se vor transforma intr-o masura mai mare in vizionari, deoarece pretul este unul corect stabilit si genereaza increderea lor in finalizarea unei tranzactii reciproc avantajoase.
OFERTE MAI BUNE: Cand o proprietate este listata la un pret corect, sansele ca cumparatorii sa mai negocieze la pret sunt foarte mici, de teama sa nu piarda o proprietate valoroasa.
MAI MULTI BANI PENTRU VANZATORI: Cand o proprietate este listata corect, incantarea cumparatorilor poate duce la un pret de vanzare mai mare intr-un timp mai scurt. Profitul Dumneavoastra este mai mare, datorita unui pret mai bun si a unor costuri de mentenanta reduse ca urmare a unei vanzari rapide.

COSTURILE UNEI SUPRAEVALUARI

REDUCEREA ACTIVITATII: Agentii nu vor arata proprietatea daca cred ca pretul este prea mare.

RASPUNS MIC CA URMARE A PUBLICITATII: Cumparatorii vor fi atrasi de alte proprietati, care au un pret mai mic.
PIERDEREA CUMPARATORILOR INTERESATI: Proprietatea va
fi defavorizata, ca urmare a comparatiei cu celelalte proprietati ce au un pret mai mic, sau sunt cu acelasi pret de vanzare si amenajari suplimentare.

ATRAGE CUMPARATORI NECALIFICATI: Cumparatorii seriosi vor cauta mai multa valoare pentru banii de care dispun.

AJUTA COMPETITIA: Cu cat este pretul mai mare, cu atat celelalte proprietati listate vor devein mai atractive.

ELIMINA OFERTELE: Deoarece un pret mai mic poate insulta vanzatorul, cumparatorii se vor indrepta pur si simplu catre alte proprietati.

PROFIT MAI MIC: De cele mai multe ori o proprietate supraevaluata se va vinde la un pret mai mic decat cel evaluat corect de la inceput, ca sa nu mai mentionam costurile suplimentare de mentenanta, taxele aferente etc.

PROMOVARE EFICIENTA LA VALOARE DE PIATA

Utilizez un marketing generator de raspunsuri de la cumparatori, deoarece ma concentrez pe acestia si pe nevoile lor reale!

Anunturile mele de promovare sunt foarte diferite fata de ce ofera cei mai multi agenti. Cei mai multi clienti ne suna datorita acestor proprietati care raspund cerintelor lor.

Toate aceste strategii, combinate cu tehnologia de promovare 24 de ore din 24 ne asigura un flux constant de cumparatori calificati.

Acest sistem perfectionat in timp permite clientilor interesati sa obtina informatii relevante despre proprietate.

Furnizez o analiză comparativă de piaţă (ACP), o comparaţie a preţurilor imobilelor recent vândute care sunt asemănătoare în termeni ai locaţiei, stilului şi amenajărilor. ACP este o analiză realizată pe computer în care sunt incluse imobilele recent vândute în zonă şi cele expuse la vânzare în momentul de faţă pentru a putea cunoaşte concurenţa.
Nu există un „preţ exact” în domeniul imobiliar. Piaţa determină valoarea…împreună determinăm preţul.

Cat valoreaza proprietatea
O strategie de stabilire a pretului care tine cont de tendintele de piata are toate sansele sa aiba un rezultat bun.

Stabilirea pretului unui imobil astfel încât sa se poata obtina un rezultat optim reprezinta o chestiune de stiinta investitionala.
Determinarea unui pret initial atractiv de ofertare este foarte important, deoarece imobilele expuse la vânzare au parte de toata atentia cumparatorilor în primele saptamâni în care apar pe piata. Stabilirea pretului afecteaza în mod puternic numarul cumparatorilor pe care îi veti atrage.

Pentru a analiza aceste date folosim date din mai multe surse. Aceasta metoda ia in calcul tendintele preturilor de pe piata locala. Prin intermediul metodei mele, pot utiliza multi factori de piata care influenteaza pretul – inclusiv raportul cerere si oferta, starea economiei la nivel local si rata de apreciere a imobilelor – pentru a va putea ajuta sa determinati cel mai bun pret pentru imobilul dumneavoastra.

De ce sa nu îmi stabilesc un pret putin mai mare pentru casa mea, din moment ce îl pot oricum micsora mai târziu ?

Este o strategie care pare buna, dar de fapt, este foarte posibil sa aiba ca rezultat un pret mai mic. Iata si de ce. Primele saptamâni în care un imobil este expus pe piata reprezinta perioada în care imobilul respectiv are activitatea imobiliara cea mai intensă. Daca o casa este supraevaluata, trebuie sa concureze cu imobile cotate la acel pret mai mare, imobile care în mod sigur sunt mai mari sau dispun de facilitati in plus.
Deci casa supraevaluata nu va atrage oferte. Chiar mai rau, primele saptamani sunt acelea în care agentii imobiliari inspecteaza casa. Daca este supraevaluata, nici nu se mai deranjeaza sa o prezinte cumparatorilor lor.
Eventual, vânzatorul va trebui sa micsoreze pretul si poate ajunge chiar prin a incasa o suma mai mica fata de obiectivul initial.
Cumparatorii se vor întreba de ce casa respectiva a fost expusa pe piata atât de mult timp. O analiza a evolutiei pretului furnizeaza o metoda unica pentru stabilirea unui pret de vânzare care sa ia în considerare situatia concreta a pietei imobiliare locale.

Un preţ corect stabilit trebuie :

• Să atragă cumpărătorii
• Să vă permită să câştigaţi o sumă cât mai mare posibil
• Să vă ajute să vindeţi cât mai rapid posibil

Chestiunea esenţială este că preţul reprezintă factorul numărul 1 pe care achizitorii de imobile îl folosesc pentru a determina ce imobile să viziteze. Şi este important de reţinut că, deşi preţul este stabilit de către dumneavoastră, valoarea imobilului este determinată de către cumpărător. Încercaţi să nu va lăsaţi influenţat de entuziasmul unei tranzacţii imobiliare – stabilirea unui suprapreţ reprezintă o greşeală comună care vă poate costa în cele din urmă.

Motive comune ale supraevaluării
• Supra-îmbunătăţirile
• Nevoile
• Achiziţionarea unui imobil într-o zonă cu preţuri mai mari
• Prima achiziţie a avut un preţ prea mare
• Lipsa unor date faptice
• Negocierile
• Mutarea nu este necesară
• Valoarea estimată
• Ataşamentul emoţional
• Opinia familiei şi a vecinilor

Pericole ale supraevaluării

• Majoritatea activităţii imobiliare cu privire la imobilul dumneavoastră se va desfăşura în primele săptămâni. Stabilirea unui preţ corect pentru o proprietate şi crearea unei urgenţe în mintea agenţilor imobiliari şi a cumpărătorilor este un lucru de o importanţă majoră.
• Cumpărătorii care au vizitat si alte imobile aşteaptă „casa potrivită” să apară pe piaţă. De aceea, dacă o casă este evaluată corect, se va vinde rapid. Cumpărătorii asta aşteaptă.
• Chiar dacă imobilul dumneavoastră arată mai bine decât alte case din zonă, casa dumneavoastră nu va fi aleasă pentru vizite dacă aţi stabilit un preţ prea mare.
• Cumpărătorii şi agenţii imobiliari sunt informaţi în legătură cu o perioadă prea mare de expunere pe piaţă şi sunt adesea ezitanţi în a face o ofertă pentru că se tem că ceva nu este în regulă cu proprietatea respectivă.
• Atragerea cumpărătorilor nepotriviţi.
• Mai puţin potenţiali cumpărători calificaţi vor avea o reacţie.
• Este posibil să ajutaţi la vânzare unor imobile asemănătoare, care sunt cotate la un preţ mai mic.
• Aţi putea pierde bani plătind taxele, asigurarea şi costurile de întreţinere neplanificate.

Ceea ce contează cu adevărat este modalitatea în care imobilul dumneavoastră câştigă în faţa altor imobile oferite la vânzare de curând sau tranzacţionate recent în zona sau în cartierul dumneavoastră. Cumpărătorii se vor interesa şi de alte proprietăţi. Analiza comportamentului cumparatorilor spune ce ei vor compara preţurile.

Un agent imobiliar NU are controlul asupra pieţei, ci doar asupra planului de marketing.
O strategie de stabilire a pretului care tine cont de tendintele de piata are toate sansele sa aiba un rezultat bun.

Evaluarea pretului optim

Exista doua piete imobiliare. Prima in care proprietatile sunt cotate pentru vanzare si cea de-a doua in care ele sunt afisate doar pentru prezentare.

Daca o proprietate este pe piata, acest lucru nu inseamna ca este in piata. In orice piata, exista de fapt doua situatii.
Sunt proprietati evaluate la un pret corect care atrag cumparatorii interesati. Aceste proprietati se vand. Exista insa si proprietati supraevaluate care nu atrag cumparatorii, ci doar stau pe piata.

Asadar, daca va uitati la grafica, puteti vedea ca unele proprietati sunt pe piata si altele sunt in afara ei.
Comparatie: Este ca o licitatie publica. Persoanele care scot la licitatie produse bune, cu un pret corect atrag multi cumparatori.
Ceilalti incearca sa vanda cu un pret nerealist si nu primesc nicio oferta.

Este foarte important pentru noi sa promovam proprietatile dumneavoastra in cele mai bune conditii si la cel mai bun pret posibil.
Cumparatorii cauta cel mai bun raport calitate-pret si, daca nu suntem la inaltimea asteptarilor, imaginea va fi aceea de proprietate supraevaluata si vizionata intens, deci fara grad de interes.
Dupa cum vedeti, piata proprietatilor care se vand de fapt, este foarte mica si competitiva, iar daca noi nu intram pe piata, riscam sa ajungem in ” tara nimanui”, fara interes din partea cumparatorilor si fara nicio oferta.
Avem nevoie de un pret sub pretul de piata .

 

PRETUL

este #1,cel mai important factor in vanzarea proprietatii Dumneavoastra.
Consecintele luarii deciziei gresite sunt dureroase. Daca listati proprietatea la un pret prea mic, pierdeti mii de Euro care ar fi putut fi in buzunarul Dumneavoastra.

Prezentata la un pret prea mare si va sta nevanduta luni in sir, dezvoltand reputatia unei proprietati nevandabile, chiar cu probleme (cumparatorii asa o vor percepe, vor crede ca este ceva in neregula cu ea).

Esuarea intelegerii conditiilor pietei si a unei evaluari corecte a proprietatii va pot costa mii de Euro si pot duce la imposibilitatea de a o vinde…distrugand toate planurile pe care vi le-ati facut.

Stabilind un pret corect de vanzare este cel mai important factor, ce va determina succesul sau esecul vanzarii casei Dumneavoastra.

Nu vom permite sa aveti o experienta neplacuta de vanzare!

Utilizand cele mai bune instrumente de evaluare, alaturi de cunostintele noastre referitoare la piata actuala, vom analiza conditiile pietei in combinatie cu cerintele Dumneavoastra de timp, pentru a identifica pretul corect pentru proprietatea dumneavoastra.

Nu va permiteti “sa ghiciti pretul corect” in aceasta faza critica!

POZITIE

Pretul proprietatii Dumneavoastra trebuie sa reflecte pozitia. Cu cat pozitia este mai buna, pretul devine mai mare si este usor de acceptat. Accesul la scoli, bulevarde aglomerate sau nu, accesul la puncte de interes, toate acestea trebuiesc luate in calcul atunci cand evaluam proprietatea dumneavoastra.
Nu putem controla pozitia.

CARACTERISTICI
Pretul proprietatii dumneavoastra trebuie sa fie in concordanta cu conditia sa. Prezentarea generala si mentinerea unei bune conditii a casei reprezinta aspect esentiale in obtinerea celui mai bun pret pentru proprietatea Dumneavoastra. Calitatea acoperisului, a tevilor, covoarelor, a zugravelii, toate sunt legate de conditia proprietatii. Regula de baza: nu putem vinde ceea ce…miroase!

PIATA

Recesiunea, inflatia, dobanzile bancare, competitia, precum si perceptia publica despre situatia economica, toate acestea fac parte din piata. Piata poate fi a cumparatorilor sau a vanzatorilor. Pretul proprietatii Dumneavoastra trebuie sa reflecte situatia actuala a pietei, deoarece nu putem influenta piata. Putem insa sa profitam de conditiile pietei.

TERMENI

Cu cat sunteti mai flexibili in a accepta diferite formule de plata, cu atat veti acumula mai multi potentiali cumparatori. Pretul casei trebuie sa reflecte termenii pe care ii acceptati.

Principii Generale de Evaluare

Piata imobiliara este reprezentata de un grup de persoane sau firme care interactioneaza unii cu altii cu scopul de a efectua tranzactii imobiliare. Participantii pe piata pot fi cumparatorii, vanzatorii, chiriasii, proprietarii, creditorii, debitorii, antreprenorii,constructorii, administratorii, investitorii si intermediarii.

Piata imobiliara este influentata de reglementarile guvernamentale si locale. Cererea si oferta de proprietati poate tinde spre un echilibru dar intotdeauna va exista un decalaj intre cerere si oferta. Piata imobiliara este segmentata dupa locatie si dupa tipul proprietatii : pe cartiere si clase de proprietati imobiliare.

Cererea reflecta necesitatile, dorintele materiale, puterea de cumparare si preferintele consumatorilor. Analiza cererii se axeaza pe identificarea utilizatorilor potentiali (cumparatori,chiriasi) si pentru un anume tip de proprietate. Analiza urmareste produsul sau serviciul final pe care il asigura proprietatea.

Deoarece oferta se ajusteaza incet la nivelul si tipul cererii, valoarea proprietatilor tinde sa varieze direct cu schimbarile de cerere, fiind astfel influentata de cererea curenta.

Cererea poate fi analizata sub doua aspecte: cantitativ si calitativ.

Oferta se refera la disponibilitatea produsului imobiliar. Pentru a analiza oferta, evaluatorul trebuie sa treaca in revista inventarul de proprietati competitive, care include stocul de proprietati existente, in constructie si in proiect.

Ciclul imobiliar nu este sincronizat cu ciclul afacerilor, activitatea imobiliara raspunzand la stimuli ce actioneaza fie pe termen scurt, fie pe termen lung. Ciclul pe termen lung depinde de schimbarile in caracteristicile societăţilor comerciale si in veniturile sale. Ciclul pe termen scurt depinde in principal de disponibilitatea resurselor de finantare si costul acestora (costul creditului).

Comportamentul pietei imobiliare presupune cunoasterea relatiilor dintre comportamentul economic si evaluare, iar intelegerea lui se face prin conceptul fundamentat de piata imobiliara – “cea mai buna utilizare”, care reprezinta alternativa de utilizare a proprietatilor imobiliare.

Acest concept va constitui baza de pornire si va genera ipoteze de lucru necesare aplicarii metodelor de evaluare

Cea mai buna utilizare – este definita ca cea mai probabilă utilizare a proprietăţii care este fizic posibilă, justificată adecvat, permisă legal, fezabilă financiar şi care conduce la cea mai mare valoare a proprietăţii evaluate.

Cea mai buna utilizare a unei proprietati imobiliare trebuie sa indeplineasca 4 criterii. Ea trebuie sa fie :

permisa legal,
posibila fizic,
fezabila financiar
maxim productiva si conduce la cea mai mare valoare a proprietatii evaluate.
Cererea si oferta. Valoarea de piata a unei proprietati imobiliare este determinata de interactiunea dintre cererea si oferta existente la data evaluarii.

Schimbarea. Fortele cererii si ale ofertei se afla intr-o dinamica permanenta si creaza in mod constant un nou mediu economic, ducand astfel la fluctuatii ale pretului si valorii.

Concurenta. Preturile sunt sustinute si valorile sunt stabilite printr-o continua competitie si interactiune intre cumparatori, vanzatori, antreprenori si alti participanti pe piata imobiliara.

Substitutia. Un cumparator rational nu va plati mai mult pentru o proprietate decat costul de achizitie a unei alte proprietati cu aceleasi caracteristici.
Abordarea prin metoda comparatiilor directe

Se fac comparatii pe elemente posibil comparative cu spatii similare tranzactionate recent sau in cazul lipsei de informatii certe se analizeaza opinia pietei imobiliare locale.

Se intocmesc corectii pozitive si negative pe elemente de comparatie (suprafete, perioada de tranzactie, valoarea tranzactiei, conditii de piata, amplasament, utilitati, anexe, conditii de exterior) se compara suma aritmetica a corectiilor si suma corectiile absolute fiind propusa ca valoare de piata valoarea de comparatie cu corectiile cele mai mici.

Elemente de comparatie de baza:

– drepturile de proprietate transmise

– conditiile de finantare

– conditiile de vanzare

– conditiile pietei

– localizarea

– caracteristicile fizice

– caracteristicile economice

– utilizarea

– componentele non – imobiliare ale valorii

Opinia finala asupra valorii

In analiza rezultatelor, respectam urmatoarele principii:

– valoarea este o predictie (evaluatorul este obiectiv iar rezultatele reprezinta o previziune realista a comportamentelor fortelor ce fac piata);

– valoarea este subiectiva (piata este alcatuita din suma deciziilor subiective a celor doua parti implicate in tranzactie);

– orientarea pe piata (evaluarea trebuie sa reflecte piata).

Criteriile avute in vedere pentru a ajunge la o estimare finala a valorii, fundamentata si semnificativa, sunt:

– adecvarea, prin care evaluatorul judeca cat de pertinenta este fiecare metoda, scopul si utilizarea evaluarii;

– precizia, prin care este masurata increderea evaluatorului in corectitudinea datelor, calculelor efectuate si corectiilor aduse preturilor de vanzare a proprietatilor comparabile;

– cantitatea de informatii, care trebuie sa fie suficienta si pe baza carora se studiaza adecvarea si precizia in estimarea valorii finale.

Valoarea este opinia evaluatorului si reprezinta o concluzie impartiala, experta si rezonabila, bazata pe o analiza a tuturor informatiilor relevante.

Opinia exprimata este o predictie subiectiva si reprezinta perceptia evaluatorului referitoare la cel mai probabil pret obtenabil intr-o tranzactie obiectiva.

Primul pas pentru o colaborare rapida si eficienta este sa furnizati datele exacte ale proprietati pentru a evalua un pret corect in raport cu situatia pietei.

Discutam pe Whatsapp
Aveti nevoie de Ajutor ?
Conversația inițiala de 15 minute este gratuita. Descrieți problema si aflați cum va pot ajuta
Cu stima,
Paul Dumbravanu
Aboneaza-te

Alerte de investitie

Nu rata nimic! Inscrie-te la newsletter-ul nostru si vei primi din timp cele mai relevante alerte